Elävöitetty esine |
| Elävöitetty esine, Hyvin pieni | Elävöitetty esine, Pieni | Elävöitetty esine, Keskikokoinen |
½ n10 (2 kp) | 1n10+10 (15 kp) | 2n10+20 (31 kp) | |
40 j (8 ruutua); kaksijalkaiset 50 j, useampijalkaiset 60 j, pyörälliset 80 j | 30 j (6 ruutua); kaksijalkaiset 40 j, useampijalkaiset 50 j, pyörälliset 70 j | 30 j (6 ruutua); kaksijalkaiset 40 j, useampijalkaiset 50 j, pyörälliset 70 j | |
14 (+2 koko, +2 Ket), kosketus 14, valmistautumaton 12 | 14 (+1 koko, +1 Ket, +2 kehopanssari), kosketus 12, valmistautumaton 13 | 14 (+4 kehopanssari), kosketus 10, valmistautumaton 14 | |
2½ j/0 j | 5 j/5 j | 5 j/5 j | |
Hämäränäkö, pimeänäkö 60 j, rakennon tyyppipiirteet; ks. myös teksti | Hämäränäkö, pimeänäkö 60 j, rakennon tyyppipiirteet; ks. myös teksti | Hämäränäkö, pimeänäkö 60 j, rakennon tyyppipiirteet; ks. myös teksti | |
| | | |
| | | |
Mikä tahansa | Mikä tahansa | Mikä tahansa | |
Joukko (4) | Pari | Erakko | |
½ | 1 | 2 | |
Ei ole | Ei ole | Ei ole | |
Aina neutraali | Aina neutraali | Aina neutraali | |
| | | |
| | |
| Elävöitetty esine, Iso | Elävöitetty esine, Valtava | Elävöitetty esine, Suunnaton |
4n10+30 (52 kp) | 8n10+40 (84 kp) | 16n10+60 (148 kp) | |
20 j (4 ruutua); kaksijalkaiset 30 j, useampijalkaiset 40 j, pyörälliset 60 j | 20 j (4 ruutua); kaksijalkaiset 30 j, useampijalkaiset 40 j, pyörälliset 60 j | 10 j (2 ruutua); kaksijalkaiset 20 j, useampijalkaiset 30 j, pyörälliset 50 j | |
14 (1 koko, +5 kehopanssari), kosketus 9, valmistautumaton 14 | 13 (2 koko, 1 Ket, +6 kehopanssari), kosketus 7, valmistautumaton 13 | 12 (4 koko, 2 Ket, +8 kehopanssari), kosketus 4, valmistautumaton 12 | |
10 j/5 j (pitkänomainen), | 15 j/10 j (pitkänomainen), | 20 j/15 j (pitkänomainen), | |
Hämäränäkö, pimeänäkö 60 j, rakennon tyyppipiirteet; ks. myös teksti | Hämäränäkö, pimeänäkö 60 j, rakennon tyyppipiirteet; ks. myös teksti | Hämäränäkö, pimeänäkö 60 j, rakennon tyyppipiirteet; ks. myös teksti | |
| | | |
| | | |
Mikä tahansa | Mikä tahansa | Mikä tahansa | |
Erakko | Erakko | Erakko | |
3 | 5 | 7 | |
Ei ole | Ei ole | Ei ole | |
Aina neutraali | Aina neutraali | Aina neutraali | |
| | | |
| | |
| Elävöitetty esine, Giganttinen |
32n10+80 (256 kp) | |
10 j (2 ruutua); kaksijalkaiset 20 j, useampijalkaiset 30 j, pyörälliset 50 j | |
11 (8 koko, 3 Ket, +12 kehopanssari), kosketus 1, valmistautumaton 11 | |
30 j/20 j (pitkänomainen), 30 j/30 j (korkea) | |
Hämäränäkö, pimeänäkö 60 j, rakennon tyyppipiirteet; ks. myös teksti | |
| |
| |
Mikä tahansa | |
Erakko | |
10 | |
Ei ole | |
Aina neutraali | |
| |
|
Elävöitettyjä esineitä on kaikenkokoisia,
Taistelu
Elävöitetty esine taistelee vain elävöittäjänsä ohjeiden mukaisesti. Se noudattaa käskyjä kyselemättä ja parhaan kykynsä mukaan. Koska sen ei tarvitse hengittää eikä se väsy koskaan, se voi olla erittäin käyttökelpoinen kätyri.
Elävöitetyllä esineellä voi yksi tai useampia seuraavista erikoiskyvyistä. Kykyjen lukumäärä riippuu esineen muodosta.
Sokaisu (Po)
Lakanamainen elävöitetty esine, esimerkiksi matto tai seinävaate, voi painia enintään kolme kokoluokkaa itseään suurempaa vihollista vastaan. Esine suorittaa normaalin painitestin. Jos se voittaa, se kietoutuu vihollisen pään ympärille ja sokaisee tämän siihen asti, kun se kiskotaan pois.
Puserrus (Po)
Taipuisa elävöitetty esine, esimerkiksi köysi, köynnös tai matto, tuottaa vaurioita iskuhyökkäyksensä verran plus puolitoista kertaa Voimakkuus-hyvityksensä aina, kun se voittaa käynnistämänsä painitestin enintään yhden kokoluokan verran itseään suurempaa olentoa vastaan.
Esine, jonka kokoluokka on vähintään Iso, voi suorittaa puserrushyökkäyksen useita olentoja vastaan yhtä aikaa, jos nämä olennot ovat vähintään kaksi kokoluokkaa pienempiä kuin esine ja mahtuvat sen alle.
Lujuus (Po)
Elävöitetyllä esineellä on sama lujuus kuin sillä oli ennen elävöittämistään.
Suurempi nopeus (Po)
Tietolaatikossa ilmoitettu perusnopeus maalla perustuu siihen oletukseen, että elävöitetty esine liikkuu kiemurrellen tai heijaten.
Esine, jolla on kaksi jalkaa (esimerkiksi patsas tai tikkaat) tai joka on muutoin muodoltaan sellainen, että sen on mahdollista liikkua nopeasti, saa nopeuteensa hyvitystä +10 jalkaa. Esine, jolla on useampia jalkoja (esimerkiksi pöytä tai tuoli), saa nopeuteensa hyvitystä +20 jalkaa. Pyörillä varustettu esine saa nopeuteensa hyvitystä +40 jalkaa.
Esineellä voi olla myös ylimääräisiä liikkumistapoja. Puinen esine voi kellua, ja sillä on uintinopeus, joka on puolet sen nopeudesta maalla. Köydellä tai vastaavalla taipuisalla esineellä on kiipeämisnopeus, joka on puolet sen nopeudesta maalla. Lakanamainen esine voi lentää (lentoketteryys kömpelö) puolella normaalinopeudestaan.
Tallonta (Po)
Elävöitetty esine, jonka koko on vähintään Iso ja jolla on lujuutta vähintään 10, voi talloa olentoja, jotka ovat vähintään kaksi kokoluokkaa pienempiä kuin se itse. Tallonnan vauriot ovat yhtä kuin esineen iskuhyökkäyksen vauriot + puolitoista kertaa esineen Voimakkuus-hyvitys. Vihollinen, joka ei suorita vapaahyökkäystä esinettä vastaan, voi yrittää puolittaa vauriot Refleksi-laistolla (VA 10 + puolet esineen kestonopista + esineen Voimakkuus-hyvitys).
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.